Pagina's

maandag 23 december 2013

Kerstballen dippen



Het is al bijna kerstmis, maar om deze laatste dagen onszelf nog even bezig te houden heb ik iets leuks gevonden. Kerstballen dippen. Ik had hiervoor een prachtig DIY filmpje gemaakt, waarmee ik jullie voor de verandering eens in de vorm van een filmpje wou laten zien hoe dat te doen. Maar uiteindelijk toch besloten mijzelf hiervoor te beschermen en dit maar niet te doen. Aangezien mijn stem op filmpjes nooit zo heel mooi klinkt. 

Dus omdat er geen filmpje is zal ik hier stap voor stap uitleggen hoe je kerstballen moet dippen.

1. We beginnen met een bakje met verf in een kleur naar keuze, ik heb gekozen voor lichtblauw omdat dit mooi past bij onze keuken.
2. Je zorgt dat je een kerstbal, het liefst zilver, bij de hand hebt en dipt deze iets in het bakje met verf (de verf evt iets verdunnen).
3. De kerstbal zo in het bakje draaien dat je een mooi lijntje krijg, op een plek naar keuze. Wil het lijntje niet vanzelf recht, tape het dan even af en dip hem er dan in.
4. Laat de kerstbal met verf even uitlekken zodat hij niet zo erg meer lekt, dit voorkomt dan ook lekkers.
5. Hang de kerstbal ergens aan een touwtje te drogen, draai de kerstbal als hij bijna droog is een keer, zodat je onderaan niet zo'n belletje krijgt. 
6. Hang je kerstbal in de boom, aan een mooie tak, of doe er iets anders leuks mee want hij is klaar !

Ik hoop dat jullie hierdoor net zo'n zin krijgen in kerst als dat ik heb !


Liefs Lieke

p.s. Zelf aan de slag gegaan? Stuur een foto !




4 opmerkingen:

  1. Een super leuk idee, Lieke!

    Fijne feestdagen en liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee, ik zag het pas in een woonprogramma, zo mooi om je iegen draai eraan te geven.
    Voor jou mooie kerstdagen.

    lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ik wens je meteen alvast fijne feestdagen toe :).
      Geniet ervan!

      Verwijderen